FAQ

FAQ

Naj vas ne bo strah vprašati, saj s tem ne pomagate samo sebi pač pa še marsikomu.

Še tako bedasto vprašanje ima za mnoge velik pomen in smisel. Brez vprašanj ne bi imeli odgovorov.

Trudili se bomo na vaša vprašanja poiskati smiselne odgovore in ideje. Seveda je na eno vprašanje možnih več odgovorov, zato vas vabimo k sodelovanju.

 
1. Pozdravljeni ! Mene pa zanima, če lahko pri branjenju strelov pri nogometu kako izboljšam "metanje" v levo.
Natisni

ODGOVOR

  1. zanima me, koliko ste stari
  2. kdaj ste se začeli ukvarjati kot vratar
  3. zelo pomembna je začetna OSNOVA padanja vstran, katero učimo že pri najmlajših U8 zato je še kako pomembno, kako pri teh Vaših letih (zato nas zanima vaša starost) izvajaš padanje vstran predvsem je pomembno, da mora biti   tehnično pravilno!

POSTOPEK PADANJA VSTRAN

  • osnovna drža ( postavitev diagonalno/direktno na postavljeno žogo )
  • korak naprej L,D ( zelo pomembno je, kam obrneš odrivno nogo in stopalo ) v smeri kota 45 stopinj
  • od smeri kota padanja vstran je odvisno kam boš padel in posledično tudi pokril branjeni kot ( slabše pokriješ branjeni kot, če padeš vstran po liniji in ne naprej - NAJVEČ DELA JE OPRAVLJENEGA ŽE TUKAJ )
  • odrivna noga je rahlo pokrčena in čvrsta ( že v osnovi pri vratarjevi drži obe nogi ), v predelu boka / riti se znižaš, težišče je na odrivni nogi, zgornji del/roke gredo vzporedno z gibanjem spodnjega dela/nog, roke so ob paradi stegnjene in ZELO pomebno je, da pri padcu vstran padeš na boke/rit in da so roke pred telesom/glavo in ne za telesom/glavo in PADANJE NAPREJ - KOT 45 stopinj
  • pri padcu je pomembno, da padeš na bok in da je dotik s podlago v sorazmerju bok-roke ( VENDAR se najprej dotakneš tal z rokami/žogo in nato sledi dotik boka )

Na udarjene žoge vstran OB TELESU lahko velikokrat rešiš situacijo že s pravilno postavitvijo v golu ( diagonalno/direktno na žogo ) in žogo dobesedno dobiš direktno v telo in jo ujameš, pri udarcu malo dalj od tebe lahko samo rahlo padeš vstran ( postopek isti kot zgoraj ) in se ti ni treba odriniti, pri udarcih ob vratnico oz. dalj od tebe, pa moraš vso silo usmerit v odrivno nogo in imeti čvrsto telo, posebej roke ( zapestje ), kajti v osnovni fazi učenja je pomembno, da žogo ULOVIŠ IN NE ODBIJEŠ.

Pri učenju padanja vstran - NAJPREJ PADAJ NIZKO PO TLEH, šele kasneje sledi parada V ZRAKU, zato naj trener na začetku udarja NIZKE žoge vstran, kasneje pa lahko stopnjuje z udarci po zraku oz. visokimi žogami!!

Pomembno je, da vadiš obe strani tako levo in desno, seveda pa vratarjev izraz: imam boljšo levo stran oz. desno, se pojavi samo v fazi učenja, KASNEJE je potrebno obe strani enako obvladati, res pa je, da vsakemu posamezniku nekako * leži* določena stran padanja a vendar je med njima razlika majhna.

Da boš znal obe strani dobro napraviti, je potrebno veliko treninga, ponavljanj, pravilna tehnična izvedba ( zgoraj opisano ) ter obilo POTRPEŽLJIVOSTI ( nič ne pride čez noč ), VZTRAJNOSTI IN ZAUPANJA V SEBE TER TRENERJA.

Nekatere VAJE za vratarski trening so že opisane na našem portalu, potrudili se bomo in jih objavili še več.

UPAMO, da smo Vam pomagali, za kakršnokoli vprašanje pa smo Vam vedno na razpolago.

Lp,

Andrej Troha ( akademija za vratarje N01 )

 
2. Sem vratar, star 18 let in sem zadnje leto v mladinski selekciji. Zanima pa me če, ter kako se da izboljšati hitrost reakcije (reflexe) in kakšne so vaje.
Natisni

Pozdravljeni,

nekateri vratarji imajo prirojeno sposobnost hitre reakcije oz.
refleksa, vendar mora vratar kljub temu STALNO PONAVLJATI vaje za
ohranjanje ter izboljšanje dobrega refleksa.
Sigurno je možno refleks izboljšati in sicer s specifičnimi vajami in
pripomočki za reflekse - v nadaljevanju jih bom nekaj tudi opisal:

1. pred gol okoli 5m prostora namestimo različne pripomočke različnih
velikosti ( stožci, palice,...), trener ali soigralec pa pri strelu na
gol poizkuša zadeti te pripomočke- žoga se odbije v različne smeri
proti golu, vratar mora s hitro reakcijo/refleksom ujeti oz. branit
strel- ODLIČNA VAJA

2. ragbi žoga- trener ali soigralec meče ragbi žogo vratarju pred
gol- žoga se mora obvezno dotakniti tal in po odboju mora vratar takoj
reagirati nanjo

3  vratar gleda naravnost v igrišče in je v vratarski preži poljubno v
prostoru, trener stoji ZA NJIM in mu vrže žogo poljubno mimo njega/nad
njim, po odboju od tal vratar takoj reagira nanjo, pri tej vaji lahko
vratar tudi miži in potem reagira na zvok/žogo

4. vratar je v vratarskem položaju- preži, trener stoji pred njim in
ima roki iztegnjeni ob telesu, v obeh rokah drži žogi, ko eno od njiju
spusti mora vratar takoj reagirati nanjo ( žoga se NE SME DOTAKNITI
tal, vratar gleda žogi in je maksimalno pozoren na to katero žogo bo
trener spustil iz rok )

5. vaje s teniško žogico- različni streli nizko, pol visoko in visoko
poleg vratarja

6. pred golom postaviš palice navpično okli 5m prostora ( lahko
diagonalno, lahko mešano ), trener strelja proti golu-žoga se odbije
od palic vstran, hitra reakcija vratarja na odbito žogo oz.strel

To je samo nekaj vaj, pri katerih lahko vadite reflekse, pri tem pa je
najbolj pomembna KONCENTRACIJA - veliko dela je opravljenega prav TUKAJ,
ker če si maksimalno zbran ( sploh pri teh vajah ), potem boš tudi
veliko hitreje in bolje reagiral in s tem krepil reflekse.

VELIKO ŠTEVILO PONOVITEV IN MAKSIMALNA KONCENTRACIJA!!!

Na portalu imaš v rubriki VRATAR tudi opisane in ponazorjene vaje, med
drugim tudi vaje za hitrost reakcije.

Če vas zanima še kaj vam je ekipa trener-portal vedno na voljo.

Lp,
Andrej Troha ( akademija N01 )

 
3. Živjo, sem vezist star 12 let. Zanima me par vprašanj. 1. Kako in kje naj se gibam kot vezist. 2. Kdaj naj oddajam žogo in kdaj jo zadržim. 3. Odkrivanje
Natisni

Pozdravljeni g.Maksimovič,
veseli nas, da prebirate našo stran in s tem nas spodbujate k še boljšemu delovanju.
Kot dvanajst letnik bi moral največ delati na tehniki z žogo in sicer najprej:
- dobro izpiliti tehniko v mirovanju nato v gibanju brez nasprotnika in kasneje še v gibanju z nasprotnikom. Vse to je potrebno trenirati -   lahko tudi individualno s trenerjem.
- zelo dobro je žogo oddati čim prej in se takoj soigralcu odkriti za ponovno podajo. Seveda pa ob dobri tehniki preigravanja v naprej (osvajanje prostora) le to koristite a ne vedno saj s tem ko preigravate lahko popolnoma upočasnite igro svoje ekipe 
- naučiti se je potrebno dveh do treh varanj in le ta izpiliti do potankosti.
- za vezita je zelo pomemben pregled igre zato se je potrebno navaditi, da še predno žogo sprejmeš pogledaš okoli in si ustvariš "sliko" celotnega igrišča ter v naprej določiš naslednje dve do tri poteze saj tako pridobiš ogromno časa pred nasprotnikom.
- dober vezist v fazi branjenja odvzame nasprotniku veliko žog brez prekrška. To storiš tako, da si potrpežljiv in predvidiš gibanje oziroma varanje nasprotnega igralca.
- kot vezist si srce ekipe in tako mora tudi biti v igri saj brez srca živo bitje (tudi ekipa) ne deluje. Zato mora vezist biti tudi glasen in verbalno organizirati ekipo ter jo tudi motivirati.
- pogum in volja sta več vredna od znanja zato kar odločno saj si lahko naslednji reprezentant.

Upam, da smo ti vsaj malenkostno pomagali. Dovoljeno vam je zastaviti nam še vprašanj in z veseljem bomo poskušali dati nek koristen nasvet.
Sicer pa si na tej povezavi: http://trener-portal.si/igralec/strokovno/tehnika/  oglejte za vas pomemben članek kateri govori prav o sprejemu žoge.
Ne pozabiti na zdravo športnikovo prehrano in pozitivno razmišljanje. Na tej povezavi: http://trener-portal.si/igralec/motivacija/  najdete kar nekaj zanimivih tem za nogometaša.
Postanite naš prijatelj na facebook strani (povezava spodaj) in bodite vedno obveščeni o novih vsebinah pomembnih za nogometaša.

L.p, in veliko uspehov,
ekipa trener-portal

 
 
 

Kontaktirajte nas

Kontaktirajte nas preko spletnega obrazca in v najkrajšem možnem času vam bomo odgovorili. Polja označena z * so obvezna!

 
 
 
 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.