Individualni dopolnilni trening

Individualni dopolnilni trening

„Človek ni nič drugo kot to
kar sam od sebe naredi...
nič drugo kot sam svoj projekt..."
                   Žan-Pol Sartr (1905-1980)

Današnji čas od športnika zahteva veliko vlaganja in izjemen pristop v vsakem trenutku. Športni strokovnjaki vlagajo ogromne količine truda in energije v smeri iskanja novih usmeritev katere naj bi športnika pripeljale do najvišjih možnih športnih dosežkov.
Glede na svetovne trende in pristope najboljših je že dalj časa zaznati velike potrebe po dopolnilnih individualnih treningih. Take potrebe so najbolj izražene v ekipnih športih kjer trener kot posameznik ni zmožen z vsakim posameznikom v skladu z njegovimi sposobnostmi, potencialu ter trenutnim stanjem izvesti individualni trening.
Skozi individualni trening je nogometnega igralca možno oceniti tako objektivno kot subjektivno ter začrtati in nadzorovati njegov napredek.
Zelo natrpan nastopni koledar nam ne dopušča dovolj časa za razvoj in ohranjanje vseh sposobnosti in prav zaradi tega je individualni program tako pomemben saj se bazira na informacijah o vsakem posamezniku, njegovem igralnem mestu, trenutku letnega ali večletnega treninga.
Individualni trening se prilagodi posamezniku in je lahko usmerjen v.

  • Preventivni trening
  • Trening razvoja moči
  • Motorični trening
  • Trening razvoja funkcionalnih sposobnosti
  • Trening razvoja tehnično-taktičnih sposobnosti

Vsak nogometaš si želi biti hiter, agilen, eksploziven, tehnično-taktično bolj podkovan,...
Kdo vse potrebuje individualni trening? Vsakdo, ne glede na starost, ki si želi še večjega napredka, hitrejše vrnitve po poškodbi, boljšega tehničnega znanja, boljše kondicijske priprave,...
Vsak dopolnilni trening mora biti podprt s pravilnimi metodami dela ter pravilno izbranimi vajami in obremenitvami glede na periodični tekmovalni ciklus.

Kondicijska priprava nogometaša
Nogometna kondicijska priprava nogometaša je predpogoj za doseganje vrhunskega športnega rezultata. V kolikor nogometaš opravi odlične kondicijske priprave ima to pozitiven učinek ne samo na kakovost igralne sezone pač pa se tudi zmanjša tako število kot tudi teža možnih poškodb.
Taki treningi so osnovno usmerjeni na izboljšanje mišičnega in vezivnega tkiva ter izboljšanje kardiovaskularnega sistema in propriocepcije. Take treninge lahko imenujemo tudi preventivni treningi.

Trening razvoja moči
Vsak šport zahteva svojo telesno zgradbo športnika. Oglejte si različne športe in boste opazili drastične razlike v sami telesni strukturi posameznika (sprinter – skakalec v višino, body builder – karateist, nogometaš – kolesar, ...). Nogomet je šport izredno visoke intenzivnosti s hitrimi spremembami tako smeri kot ritma. Veliko je skokov, padcev, krajših in daljših sprintov. Za nogometaša so izjemnega pomena tako hitra kot počasna mišična vlakna a prevladujejo naj hitra.
Nogometni trening moči se prav zaradi tega popolnoma razlikuje od klasičnega fitnes treninga. Nogometaš teži k reduciranju podkožnega mastnega tkiva ter k povečanju voluminoznosti mišičnega tkiva.

Motorični trening
Pri motoričnem treningu je pomembno razvijati moč, hitrost, vzdržljivost, koordinacijo, fleksibilnost in natančnost. Kot je razvidno je to seštevek vseh prej naštetih in je zato prav za ta segment potrebno porabiti večino časa dopolnilnega treninga. Pri vseh takih treningih je potrebna obilica potrpežljivosti saj so rezultati vidni šele v določenem času. Nogometaš potrebuje razvijati nogometne motorične sposobnosti. Uspeh takega programa je v veliki meri odvisen od izbire vaj in pripravljenosti posameznika na dodatno delo ter telesni napor.

Trening razvoja funkcionalnih sposobnosti
Pojem funkcionalne sposobnosti označuje učinkovitost energetskih procesov v samem organizmu in se nanaša na delovanje tako aerobnih kot anaerobnih funkcionalnih mehanizmov. Oba procesa sta med seboj povezana in nikakor pri nogometu ni možno razvijati samo enega. Glede na potrebe v nogometni igri in stanje teh sposobnosti posameznika se kreira individualni program dela s ciljem dviga funkcionalnih sposobnosti na višji nivo.

Trening razvoja tehnično-taktičnih sposobnosti
Na kvaliteto le teh vpliva veliko dejavnikov: kvaliteta trenažnega procesa, število ponovitev na treningih in izvedbah na tekmah, izkušnje... V samem trenažnem procesu kjer so v ospredju rezultati je izpopolnjevanje in tehnična izvedba posameznih elementov zelo zanemarjena. Pri takem treningu je potrebna ogromna potrpežljivost ter inovativnosti pri izbiri vaj saj je ponavljanje izvedb tehničnih elementov lahko dolgočasno. Prav trening teh prvin zahteva ogromno dopolnilnega individualnega dela. Uspehi mnogih nogometnih velemojstrov so povezani z velikim številom ur dopolnilnega individualnega treninga.

Vrhunski šport zahteva ogromno izzivov in znanj katerim športnik preprosto sam ni kos. Visoka osebna pričakovanja in pričakovanja okolice, želje po doseganju življenjskih ciljev zahtevajo pravilne usmeritve in trenažne procese katere ne izgubljajo pač pa pridobivajo na času. Olajšajte si pot in si izberite individualni dopolnilni trening kot prepotrebno orodje za napredovanje.
Bodite potrpežljivi saj je uspeh enega nogometaša proces dela 10-ih ali več let.
„Delaj trdo danes, za dober rezultat jutri."

 
 
 
 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.