Raztezanje - modna muha ali potreba

Raztezanje - modna muha ali potreba

Beseda raztezanje izhaja iz angleške besede stretching in pomeni natezanje, napenjanje, raztezanje.

Raztezanje kot samostojna enota ni ogrevanje razen pri aerobni vadbi kjer ga lahko koristimo kot ogrevalni element.

Raztezanje ohranja mišice prožne in jih pripravi za bolj energično in zahtevno gibanje. Mehkotkivne poškodbe so pri igralcih nogometa stalnica in prav zaradi tega je potrebno raztezanje aktivno vključiti v sam procesu treninga saj služi kot preventiva le teh. Namen raztezanja mišic poleg odličnega počutja, preprečevanja poškodb, sprostitve po naporni vadbi, odpravljanja zakrčenosti mišic je predvsem povečati obseg gibljivosti sklepov in mišic.

Osnovni proces, ki uravnava napetost mišic je mehanizem »refleks na nateg« kateri preprečuje nastanek poškodb. Prav zaradi tega je pri raztezanju potrebna umirjenost ter koncentracija, izvajanje vaj pa počasno in enakomerno.

Raztezanje ni priporočljivo izvajati v primeru poškodovanega ali vnetega sklepa, v primeru prisotnosti otekline mišice in pri poškodbah kot so zlomi, zvini,… V primeru navedenih težav se pred izvajanjem razteznih vaj posvetujte s svojim zdravnikom.

Pozitivne lastnosti raztezanja

  • poveča obseg gibljivosti mišic
  • ohranja prožnost mišic
  • zmanjša možnost poškodbe
  • izboljša prekrvavljenost telesa
  • hitrejša regeneracija po naporni vadbi
  • razvija telesno sproščenost
  • ….

Potek pasivnega (statičnega) raztezanja

Predvsem se je treba zavedati zgoraj naštetega pomena razteznih vaj ter dejstva. Uspešnost je odvisna od redne vadbe, v primeru konstantnega izvajanja rezultate lahko pričakujemo zelo hitro.

Vaje izvajamo glede na naše sposobnosti predvsem pa postopno in pravilno.

Potek:

  1. v kolikor je raztezanje samostojna enota pred njim opravimo rahlo ogrevanje
  2. izberemo ustrezno vajo ter zavzamemo osnovni položaj
  3. mišice raztezamo do točke rahle napetosti
  4. položaj zadržimo 15 -20 sek (štejte do 15,20)
  5. dihajte počasi, sproščeno in kontrolirano brez zadrževanja le tega
  6. vajo ponovimo dvakrat do trikrat in gremo vedno za kak centimeter dalj

V kolikor se med raztezanjem pojavi bolečina v mišici je potrebno zamenjati položaj oziroma raztezati manj agresivno.

Raztegovanje je potrebno izvajati pravilno saj lahko tudi pri teh vajah pride do poškodb v primeru prehitrega i agresivnega raztezanja.

V naslednjih prispevki vam bomo skušali postreči s praktičnimi vajami, uporabnimi za nogometaša.

Serveda pa bi bili veseli vaših prispevkov, komentarjev in idej zato nam pišite na (trenerportal@trener-portal.si) oziroma kliknite tukaj in nam jih posredujte.

 

Komentarji

  • hugo

    08.12.2013

    Citiraj
     
    napiste se kako delas vaje v paru in kako delas vaje sam(nogometne)
 

Povezani produkti

 
 
 
 
 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.