Šport - več kot samo trimčkanje

Šport - več kot samo trimčkanje

Človek je bil tisoč let navajen hoditi in biti dejaven. Sodobni čas nam je namesto lova in pobiranja pridelkov prinesel delo v pisarnah, avtomobil in televizijski sprejemnik. Skupno zadnjim trem je samo to, da se dalj časa skoraj nič ne gibljemo. S tem povezano pa je delovanje vseh naših organov in v kolikor jih ne prebudimo in aktiviramo zadosti se nam lahko zgodi, da s časom zakrnijo.

Druga plat vsega pa je tudi zunanji videz. Vzemite album in si oglejte sliko izpred petih - desetih let in če ta ni zadosti si lahko pogledaš kakšno izpred petnajstih – dvajsetih ali več let in ugotovite v kakšnem stanju ste danes. Res je, da se staramo ampak je res tudi, da se prehitro staramo. Iz leta v leto je telo starejše, vprašanje katero si lahko ob tem zastavimo je, za koliko starejše.

V zadnjih letih ali celo desetletjih smo se ljudje navadili na pomanjkanje makrohranih v hrani a smo iznašli rešitev – dodatki k prehrani. Dejstvo je, da nam nikakor ni uspelo iznajti nadomestila za telesno gibanje.

Trdna dejstva katera govorijo v prid športu:

  • 64 % aktivnih ima več energije
  • 57 % jih trdi, da so bolj motivirani
  • 50 % jih postane bolj samozavestnih

Seveda pa ne smemo pozabiti na družabnost in nova poznanstva katera dobimo skozi aktivnosti.

Z redno telesno vadbo ne poskrbite samo za pametno porabljen čas pač pa:

  • ohranite vitalnost srca
  • ohranite mladostnost možganov
  • povečate osebno zadovoljstvo
  • izničite stres nabran skozi cel dan
  • izboljša se vaš spanec in s tem pridobite novo močnejšo energijo za naslednji dan.

Nikakor pa ne smemo pozabiti dejstvo, da vsaka telesna aktivnost človeka tudi izčrpa in prav zato je pomembno osredotočati se na pomembnost uravnotežene športne prehrane. Ne glede na to ali ste profesionalen športnik ali samo rekreativec potrebujete temu primerno zadostno količino ogljikovih hidratov, beljakovin, maščob, vitaminov, mineralov in fitohranil.

Ogljikovi hidrati so vir energije za mišice, možgane in živčevje.

Beljakovine poskrbijo za razvoj mišičja in encimov, maščobe pa poskrbijo za naše energetske rezerve. Za vitamine bi lahko rekli, da so naše „vžigalne svečke“ za dobro presnovo.

Šport pomnoži proste radikale v našem telesu in prav zato je potrebno dovesti mikrohranila (vitamin A, C in E ), ki delujejo kot antioksidanti. Vitamin A tvori in ohranja kožo ter pospeši celjenje ran. Vitamin C podpira absorbacijo železa, gradi vezivno tkivo in je izredno pomemben za kosti. Vitamin E podpira delovanje mišičja in živčevja ter deluje kot zaščita za naše celice.

To so bili trije najmočnejši antioksidanti a nikar ne pozabimo še na ostale. Recimo, vitamini B kompleksa podpirajo presnovo ogljikovih hidratov v glukozo kar nam omogoča energetsko razgradnjo maščob in beljakovin ob enem so prepotrebni za normalno delovanje živčevja.

Kar še potrebujemo so nenasičene maščobne kisline. Le te stabilizirajo naše celice in izboljšajo preskrbo s krvjo in kisikom. Najbolj pomembna za naš imunski sistem sta Omega 3 in Konjugirana linolenska kislina (CLA). Kako pozitivno vpliva Omega 3 na naše telo ste sigurno že velikokrat prebrali. Nahaja se v celičnih membranah in poskrbi, da so naše celice med telesno vadbo zaščitene. Na drugi strani pa CLA deluje kot aktivator presnove in poskrbi za boljše razmerje med mišicam in maščobnim tkivom. Z drugimi besedami bi lahko rekli, da pri vadbi pospešuje izgorevanje maščobne tkiva in s tem postajate tudi bolj in hitreje vitki.

Q10 je antioksidativna hranilna snov katero najdemo v vseh naših celicah. Največja koncentracija le tega je v mišičnih celicah. Bistven je za preskrbo z energijo kar pa je pomembno za vse telesne funkcije. Kar pridno redno vadite saj se z vadbo tvorba Q10 poveča.

Dnevno naj bi vsaj petkrat nahranili organizem s sadjem in s tem dosegli med športom učinkovito zaščito pred prostimi radikali. Zavedati se moramo, da jabolko, pomaranča, limona,... ne vsebujejo samo vitamina C ampak tudi….

K vsemu dodajte še dva litra čiste pitne vode katero zdravilno moč poznamo že od nastanka življenja na našem planetu.

Formula za dobro pripravljenost se ne sestoji samo iz vadbe pač pa ji moramo prišteti še zdravo prehrano in zadostno količino tekočine. Večja je vsota vseh treh bolj smo pripravljeni in lažje se regeneriramo po vadbi, zvišamo si uporno moč in s tem imamo večje zmožnosti za doseganje uspehov.

Poglejte si tudi:   www.Kinetic-BANDS.eu

 

Komentarji

 
 
 
 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.